ds. analiz i weryfikacji arkuszy organizacji szkół podstawowych oraz... - Ogłoszenie o naborze nr 93/2024
Wersja strony w formacie XMLStanowisko | ds. analiz i weryfikacji arkuszy organizacji szkół podstawowych oraz... - Ogłoszenie o naborze nr 93/2024 |
---|---|
Miejsce pracy | Wydział Edukacji i Sportu |
Termin składania ofert | |
Status | w trakcie rozstrzygania |
OGŁOSZENIE O NABORZE NR 93/2024
opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Bydgoszczy
(www.bip.um.bydgoszcz.pl)
w dniu 11 grudnia 2024 r.
Na podstawie art. 11 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 poz. 530) Prezydent Miasta Bydgoszczy ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko
ds. analiz i weryfikacji arkuszy organizacji szkół podstawowych oraz obsługi wniosków o skierowanie do młodzieżowych ośrodków socjoterapii w Wydziale Edukacji i Sportu Urzędu Miasta Bydgoszczy
I. Zakres zadań wykonywanych na stanowiskach obejmuje przede wszystkim:
• analizę projektu arkuszy organizacji oraz kolejnych aneksów,
• przygotowywanie ww. dokumentów do zatwierdzenia,
• weryfikację danych wprowadzonych do SIO i analizę porównawczą z danymi z arkusza organizacji,
• sporządzanie i analizę raportów dotyczących placówek generowanych z SIGMA na podstawie arkuszy organizacyjnych oraz z SIO,
• umieszczanie nieletnich w młodzieżowych ośrodkach socjoterapii na wniosek rodziców,
• przygotowywanie dokumentacji związanej z egzekucją administracyjną (tytuły wykonawcze, postanowienia w celu przymuszenia do realizacji obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, szkolnego i nauki),
• nakładanie grzywien na rodziców, których dzieci nie realizują obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego, szkolnego i nauki – na podstawie wniosków o wszczęcie procedury egzekucyjnej dyrektorów szkół i z urzędu,
• przygotowywanie projektów uchwał w sprawie obwodów szkół podstawowych,
• współpracę z obwodowymi szkołami podstawowymi w sprawie kontroli obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego i obowiązku szkolnego,
• współpracę z Wydziałem Spraw Obywatelskich oraz Wydziałem Windykacji UMB.
II. Kandydaci powinni spełniać następujące wymagania związane ze stanowiskami:
a/ niezbędne:
• wykształcenie wyższe magisterskie,
• minimum 5-letni staż pracy,
• znajomość ustaw:
- o systemie informacji oświatowej,
- o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- o samorządzie gminnym,
- o pracownikach samorządowych
- Prawo oświatowe,
- Karta Nauczyciela,
• znajomość rozporządzenia (akty wykonawcze do ww. ustaw w zakresie związanym z oświatą),
w szczególności: w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli,
w sprawie ramowych planów nauczania, w sprawie szczegółowego zakresu danych dziedzinowych gromadzonych w systemie informacji oświatowej oraz terminów przekazywania niektórych danych do bazy danych systemu informacji oświatowej, w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
• znajomość zasad tworzenia arkusza organizacji placówek oświatowych,
• bardzo dobra znajomość arkusza kalkulacyjnego Excel,
• obywatelstwo polskie
a także mieć pełną zdolność do czynności prawnych, korzystać z pełni praw publicznych, nie być skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz cieszyć się nieposzlakowaną opinią.
b/ dodatkowe:
• co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku pedagogicznym w szkole lub placówce rozumianej jako jednostka organizacyjna wymieniona w art. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe
(Dz.U. 2024, poz. 737) lub na stanowisku urzędniczym związanym z zagadnieniami oświatowymi,
• znajomość aplikacji SIGMA (w szczególności modułu ARKUSZ),
• znajomość aplikacji SIO,
• znajomość aplikacji LEX,
• znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym,
• umiejętność analitycznego myślenia i czytania przepisów prawa,
• komunikatywność,
• odpowiedzialność i rzetelność,
• kreatywność,
• opanowanie w sytuacjach stresowych,
• umiejętność pracy w zespole,
• umiejętność działania pod presją czasu,
• umiejętność jasnego i precyzyjnego formułowania myśli w mowie i piśmie,
• wysoka kultura osobista.
III. Warunki pracy na danym stanowisku:
• częste kontakty telefoniczne i bezpośrednie z klientem zewnętrznym i wewnętrznym oraz z Wydziałami Urzędu Miasta Bydgoszczy,
• praca przy komputerze,
• udział w uroczystościach organizowanych przez placówki oświatowe,
• wyjazdy służbowe według potrzeb,
• pomieszczenie przy ul. Grudziądzkiej 9-15, budynek B III piętro, budynek z windą.
IV. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w listopadzie 2024 r. nie wyniósł 6 %.
V. Oczekujemy na Państwa pisemne zgłoszenia zawierające:
- list motywacyjny,
- życiorys /CV/ z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,
- kserokopię dyplomu i innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje,
- kserokopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność,
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy i doświadczenia zawodowego,
- oryginalny kwestionariusz osobowy (druk kwestionariusza można pobrać w Referacie Kadr, na parterze w Ratuszu pok. 10, 11 lub ze strony internetowej: www.bip.um.bydgoszcz.pl),
- oświadczenie kandydata, iż nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata o posiadanym obywatelstwie,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz.U.UE.L.2016.119.1,
- wskazane referencje dotychczasowych pracodawców.
Wymagane dokumenty aplikacyjne można składać osobiście w Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym Urzędu Miasta Bydgoszczy na parterze w Ratuszu pok. 4 A lub przesłać pocztą na adres: Prezydent Miasta Bydgoszczy ul. Jezuicka 1, 85-102 Bydgoszcz, w terminie do dnia 20 grudnia 2024 r. z dopiskiem na kopercie: „Nabór nr 93/2024 na stanowisko ds. analiz i weryfikacji arkuszy organizacji szkół podstawowych oraz obsługi wniosków o skierowanie do młodzieżowych ośrodków socjoterapii w Wydziale Edukacji i Sportu Urzędu Miasta Bydgoszczy.”.
O zachowaniu terminu decyduje odpowiednio data wpływu do Urzędu lub data stempla pocztowego.
Z kandydatami wyłonionymi w drodze konkurencji zostanie zawarta umowa o pracę na czas określony, a w przypadku braku zastrzeżeń po upływie tego okresu zostanie zawarta kolejna umowa.
Uwaga:
1. Dokumenty składane w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
2. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie lub będą niekompletne nie będą rozpatrywane.
3. Kandydaci, których dokumenty spełniają wymogi formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie testu lub rozmowy kwalifikacyjnej.
4. W Urzędzie Miasta Bydgoszczy wdrożona została wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych. Szczegółowe informacje na ten temat można znaleźć na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Bydgoszczy i na stronie https://prawomiejscowe.pl/UrzadMiastaBydgoszczy/document/1094871/Zarzadzenie-533_2024