Dyrektor 
Agnieszka Bańkowska 

ul. Jagiellońska 61, 85-027 Bydgoszcz, pokój 18
tel. (52) 58 58 904
fax: (52) 58 58 048 
e-mail: bzs@um.bydgoszcz.pl

Kompetencje i zadania: 

1. inicjowanie i realizacja przedsięwzięć prozdrowotnych dla mieszkańców miasta;
2. prowadzenie spraw z zakresu ochrony zdrowia poprzez określanie celów oraz przygotowywanie i realizację programów polityki zdrowotnej w oparciu o diagnozę sytuacji demograficzno­-epidemiologicznej populacji miasta;
3. prowadzenie i koordynacja całości działań wynikających z realizacji programów polityki zdrowotnej dla mieszkańców miasta Bydgoszczy;
4. prowadzenie całości działań wynikających z realizacji programu pn. Program polityki zdrowotnej z zakresu wsparcia leczenia niepłodności metodą zapłodnienia pozaustrojowego - in vitro dla mieszkańców miasta Bydgoszczy;
5. koordynacja i realizacja miejskiego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego, w tym współpraca z podmiotami i instytucjami związanymi z tworzeniem i funkcjonowaniem Centrów Zdrowia Psychicznego;
6. współpraca w zakresie realizowanych zadań przez: Wielospecjalistyczny Szpital Miejski im. Dr. Emila Warmińskiego SP ZOZ w Bydgoszczy, Zakład Opiekuńczo-Leczniczy oraz Zespół Żłobków Miejskich w Bydgoszczy;
7. współdziałanie z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz ochrony zdrowia i polityki społecznej, w tym w szczególności: podmiotami leczniczymi, Bydgoskim Ośrodkiem Rehabilitacji, Terapii Uzależnień i Profilaktyki "BORPA", Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Zespołem Domów Pomocy Społecznej i Ośrodków Wsparcia, Bydgoskim Zespołem Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych oraz Centrum Integracji Społecznej;
8. realizacja działań na rzecz osób niepełnosprawnych, w tym przygotowanie i koordynacja samorządowego programu działań na rzecz osób z niepełnosprawnością;
9. realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, w tym nadzór nad podmiotami prowadzącymi tego typu placówki;
10. realizacja i koordynacja zadań wynikających z ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej;
11. kontrola nad organizatorem rodzinnej pieczy zastępczej, rodzinami zastępczymi prowadzącymi rodzinne domu dziecka oraz placówkami opiekuńczo-wychowawczymi;
12. kontrola nad podmiotami organizującymi pracę nad rodziną oraz placówkami wsparcia dziennego;
13. realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w tym współpraca Koordynatora ds. dostępności z komórkami Urzędu Miasta Bydgoszczy oraz jednostkami podległymi;
14. realizacja zadania: przewóz indywidualny osób z niepełnosprawnościami dla mieszkańców Bydgoszczy.


Nazwy i oznaczenia prowadzonych rejestrów i archiwów:

- Rejestr żłobków i klubów dziecięcych,
- Wykaz dziennych opiekunów,
(dostępne w pok. 13, ul. Jagiellońska 61)

- Rejestr umów.


Schemat organizacyjny BZS

Regulamin BZS