Dyrektor
-
ul. Jagiellońska 61, 85-027 Bydgoszcz, pokój 18
tel. (52) 58 58 904
fax: (52) 58 58 048
e-mail: bzs@um.bydgoszcz.pl
Kompetencje i zadania:
1. koordynacja działań i realizacja polityki Miasta z obszaru zdrowia oraz określonych zagadnień społecznych;
2. inicjowanie i realizacja przedsięwzięć prozdrowotnych dla mieszkańców miasta;
3. określanie celów oraz przygotowywanie programów polityki zdrowotnej w oparciu o diagnozę sytuacji demograficzno-epidemiologicznej populacji Miasta;
4. prowadzenie i koordynacja całości działań wynikających z realizacji programów polityki zdrowotnej;
5. przygotowanie i udział w realizacji programu pn. Program polityki zdrowotnej z zakresu wsparcia leczenia niepłodności metodą zapłodnienia pozaustrojowego - in vitro dla mieszkańców miasta Bydgoszczy;
6. koordynacja i realizacja Miejskiego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego, w tym współpraca z podmiotami i instytucjami związanymi z tworzeniem i funkcjonowaniem Centrów Zdrowia Psychicznego;
7. współpraca w zakresie realizowanych zadań przez: Wielospecjalistyczny Szpital Miejski im. Dr. Emila Warmińskiego SP ZOZ w Bydgoszczy, Zakład Opiekuńczo - Leczniczy oraz Zespół Żłobków Miejskich w Bydgoszczy;
8. współdziałanie z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz ochrony zdrowia i polityki społecznej, w tym w szczególności: podmiotami leczniczymi, organizacjami pozarządowymi, Bydgoskim Ośrodkiem Rehabilitacji, Terapii Uzależnień i Profilaktyki „BORPA", Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Zespołem Domów Pomocy Społecznej i Ośrodków Wsparcia, Bydgoskim Zespołem Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych oraz Centrum Integracji Społecznej;
9. realizacja działań na rzecz osób niepełnosprawnych i ze szczególnymi potrzebami, w tym przygotowywanie i koordynacja samorządowego programu działań na rzecz osób z niepełnosprawnościami;
10. realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 4 lutego 2011 roku o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, w tym nadzór nad podmiotami prowadzącymi tego typu placówki;
11. realizacja i koordynacja zadań wynikających z ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej;
12. kontrola nad organizatorem rodzinnej pieczy zastępczej, rodzinami zastępczymi prowadzącymi rodzinne domy dziecka oraz placówkami opiekuńczo-wychowawczymi;
13. kontrola nad podmiotami organizującymi pracę nad rodziną oraz placówkami wsparcia dziennego;
14. realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
15. realizacja zadania: przewóz indywidualny osób z niepełnosprawnościami dla mieszkańców Bydgoszczy.
Nazwy i oznaczenia prowadzonych rejestrów i archiwów:
- Rejestr żłobków i klubów dziecięcych,
- Wykaz dziennych opiekunów,
(dostępne w pok. 13, ul. Jagiellońska 61)
- Rejestr umów.
Zaktualizował: | Adam Podogrodzki |
---|---|
Data aktualizacji: | 23.05.2024 12:29 |