Wydział Organizacyjno-Administracyjny
Dyrektor
Wojciech Jazdon
ul. Niedźwiedzia 4, 85-103 Bydgoszcz, pokój 205A
tel. (52) 58 58 453
fax: (52) 58 58 833
e-mail: woa@um.bydgoszcz.pl
Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego należy zapewnienie prawidłowej organizacji i sprawnego funkcjonowania Urzędu i realizacji zadań wynikających z funkcji Prezydenta Miasta, a w szczególności:
1) opracowywanie projektów statutu i regulaminów oraz innych dokumentów dotyczących funkcjonowania Urzędu;
2) prowadzenie rejestru zarządzeń i poleceń Prezydenta oraz poleceń Sekretarza Miasta;
3) nadzorowanie stosowania przepisów instrukcji kancelaryjnej w Urzędzie;
4) przygotowywanie posiedzeń Kolegium Prezydenta Miasta;
5) prowadzenie rejestrów pełnomocnictw i upoważnień udzielonych przez Prezydenta;
6) prowadzenie spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników Urzędu;
7) prowadzenie spraw kadrowych kierowników jednostek organizacyjnych, z wyłączeniem kierowników przedszkoli, szkół i innych jednostek oświatowo-wychowawczych;
8) prowadzenie spraw z zakresu służby przygotowawczej,
9) prowadzenie spraw socjalnych pracowników Urzędu i uprawnionych członków ich rodzin oraz emerytów i rencistów- byłych pracowników Urzędu;
10) prowadzenie ewidencji i nadzór nad terminowym załatwianiem interpelacji i zapytań radnych oraz wniosków komisji Rady Miasta;
11) opracowywanie sprawozdań dla Rady Miasta z działalności Prezydenta we współpracy z innymi Wydziałami;
12) realizacja zadań dotyczących organizacji i załatwiania skarg i wniosków mieszkańców;
13) obsługa interesantów w zakresie kompleksowej informacji dotyczącej merytorycznej działalności jednostek organizacyjnych Urzędu;
14) współudział w organizowaniu i przeprowadzaniu wyborów samorządowych, parlamentarnych i prezydenckich oraz referendów;
15) administrowanie budynkami Urzędu;
16) prowadzenie spraw finansowych związanych z utrzymaniem i funkcjonowaniem Urzędu;
17) prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia Urzędu;
18) prowadzenie archiwum zakładowego;
19) prowadzenie kancelarii – przyjmowanie i rejestracja korespondencji, zapewnienie obsługi pocztowej i kurierskiej oraz dostarczanie na terenie Miasta Bydgoszczy korespondencji Urzędu Miasta;
20) obsługa głównego konta poczty elektronicznej Urzędu Miasta – urzad@um.bydgoszcz.pl oraz skrzynki elektronicznej ePUAP;
21) realizacja zadań dotyczących petycji;
22) obsługa ratuszowej infolinii 0800 800 404 oraz centrali telefonicznej Urzędu;
23) prowadzenie spraw w zakresie administracyjnym związanych z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi;
24) zapewnienie obsługi w sekretariacie Zespołu Prawnego w trakcie nieobecności samodzielnego stanowiska ds. administracyjno-technicznych;
25) zapewnienie bezpieczeństwa fizycznego budynków, pomieszczeń oraz dokumentów i zapisów przetwarzanych w formie papierowej oraz bezpieczeństwa osobowego zgodnie z wymaganiami prawa oraz zasadami wdrożonego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji;
26) zarządzanie obiegiem dokumentów w systemie EZD w Urzędzie Miasta.
Nazwy i oznaczenia prowadzonych rejestrów i archiwów:
- Ewidencja środków trwałych i wyposażenia Urzędu,
- Ewidencja ilościowo-wartościowa materiałów.
(dostępne w pok. 1A-3A, 5A, ul. Niedźwiedzia 4)
- Rejestr interpelacji wniosków i zapytań radnych,
- Rejestr Zarządzeń Prezydenta,
- Rejestr pełnomocnictw i upoważnień.
(dostępne w pok. 308A, ul. Niedźwiedzia 4)
- Zbiór komunikatów i poleceń służbowych Prezydenta,
- Zbiór protokołów z Kolegium Prezydenta.
(dostępne w pok. 305A, ul. Niedźwiedzia 4)
- Rejestr petycji,
- Rejestr umów.